Boeken bestelwijze

Via de bestel libris kunt u boeken bestellen om af te halen in de winkel of te laten bezorgen.
U kunt ook ‘Direct bestellen’ gebruiken in de menubalk voor een bestelling of een vraag rechtstreeks aan ons.

Jean Klare Van A naar B

Expositie Annet Schaap
in Salon de Praam
Gouden Griffel voor Annet Schaap
Deventer boekenstad

Boekpresentatie vrijdag 14 september,

Floris Hülsmann Maak je naam onvergetelijk – Zo bedenk je een bedrijfsnaam die wél werkt

mjno 265‘De bedrijfsnamen raken op’

Elke dag worden er bij de KvK 900 handelsnamen geregistreerd – maar liefst 180.000 namen per jaar. Het wordt voor starters steeds moeilijker om een aansprekende naam te vinden die nog niet in gebruik is. Naamexpert Floris Hülsmann weet hoe je dat aanpakt.

Iedereen die voor zichzelf begint als zzp’er of ondernemer moet een naam vastleggen bij de KvK. Over die naam wordt pas écht nagedacht als blijkt dat alle gangbare domeinen al zijn vastgelegd. Dat is zonde, vindt Hülsmann: ‘Een goede naam verzinnen is gewoon moeilijk als je niet weet waar je aan begint. Je komt terecht in een creatief proces, dat vaak veel tijd nodig heeft. Je wil dat de naam de essentie van je product of dienst weet te vangen en daarnaast moet het blijven hangen.’

Tegelijkertijd zijn er veel beperkingen: er zijn wetten en regels, het moet begrijpelijk zijn voor de klant en vindbaarheid op zoekmachines is ook belangrijk. En als een naam al aan die criteria voldoet, is het nog steeds de vraag of er nog een domeinnaam beschikbaar is. Hülsmann: ‘Door de digitalisering is het zó simpel en goedkoop geworden om een naam te registreren, dus dat gebeurt ook massaal. Ik wil die duizenden zzp’ers en starters helpen door te laten zien wat er allemaal mogelijk is om toch nog een goede bedrijfsnaam te krijgen.’

In zijn boek Maak je naam onvergetelijk. Zo bedenk je een bedrijfsnaam die wél werkt laat Floris Hülsmann zien hoe je aan een sterke naam kunt komen. Zelfs als je niet creatief bent. Ook komen er de inspirerende verhalen achter bekende bedrijfsnamen aan bod.

‘Aandacht is schaars, dus het begint allemaal met een pakkende naam. Zeker als je een starter bent en maar klein budget voor je marketing tot je beschikking hebt. Hoe krachtig is het dan als je meteen met een onvergetelijke naam kan beginnen?’.

Maak je naam onvergetelijk (ISBN 9789461262936) verschijnt op 13 september en is te koop voor 16,50 euro.

Floris Hülsmann is eigenaar van naamcreatiebureau Namarama. Hij werkte jarenlang als copywriter in de reclame en won veel prijzen voor originele en succesvolle reclamecampagnes. Hij heeft zich gespecialiseerd in het ontwikkelen van merknamen en werkt voor diverse opdrachtgevers in binnen- en buitenland, zoals Zilveren Kruis, TUI en Leen Bakker.

Boekpresentatie boekhandel Praamstra, vrijdag 14 september, 17.00 uur, toegang vrij,

graag reserveren via maakjenaamonvergetelijk.nl/rsvp

of in de winkel.

Het boek bestellen kan hier >>

Tess Schoemaker
winnares jubileum-schrijfwedstrijd

De keuze van Hermen Dijkstra


Pakje Kunst officieel van start door Garrelt Verhoeven

Social media

Naar praamstraboeken op Twitter   Naar praamstraboeken op Facebook

De website maakt gebruik van Google Analytics cookies. Er worden geen persoonsgegevens opgeslagen door Boekhandel Praamstra.